Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Nieuws

Agenda

26.10.2017

Bestuursvergadering

Tijd: 15:00 uur Loc

lees verder...

26.10.2017

Deelnemersbijeenkomst

Tijd: 17:00 uur Loc

lees verder...

Nieuws

Een selectie van nieuws items....

  • Nieuw
  • Archief

8 meest gemaakte fouten bij beveiligingscamera's (12.10.2017)

In het kader van “ de week van de veiligheid “ worden ondernemers opgeroepen om te investeren in betere camerabewaking. In de praktijk blijkt dat bij vrijwel elke Nederlandse ondernemer een bewakingssysteem aanwezig is, maar dat het vaak onbruikbare beelden oplevert. Zonde natuurlijk. Om de pakkans van criminelen te verhogen, hebben we de meest gemaakt fouten bij het aanschaffen en monteren van een beveiligingscamera set op een rijtje gezet.

1. Kies voor kwaliteit

Iedereen kent de beelden van programma's als opsporing gezocht dat bij jezelf denk, hoe kan je in hemelsnaam iemand herkennen met zulke slechte beveiligingsbeelden! Helaas is dit van de dag nog steeds de realiteit. Zelf bij grote bedrijven en banken zijn be bewakingsbeelden vaak nog van lage kwaliteit.

De beeldkwaliteit van een bewakingscamera wordt aangegeven in “Megapixels” of “TVL (TV Lijnen). De term Megapixels is welbekend van fotocamera’s en mobiele telefoons. De term TV lijnen wordt gebruikt voor analoge camera’s. In dit digitale tijdperk raden wij aan om analoge camera’s links te laten liggen en te gaan voor een IP camera met minimaal 2 Megapixel.

2. Slecht nachtzicht
Uit cijfers blijkt dat ruim 70% van de inbraken in de schemer en het donker gebeuren. Het is daarom naast het kiezen van een beveiligingscamera met voldoende pixels ook noodzaak om een beveiligingscamera met een sterke infrarood functie te kiezen. Camera’s met een te zwakke of geen infrarood functie zullen onduidelijk / zwart beelden waarnemen waardoor deze niet of nauwelijks bruikbaar zullen zijn om daders te identificeren (extra tip: check ook of het bereik (aantal meters) van de camera voldoende is).

3. Verkeerde plek van de camera

Na het selecteren van de juiste camera is het belangrijk dat deze goed gemonteerd wordt. Niet alleen technisch gezien maar vooral de plek. Denk voordat je van start gaat goed na over de locatie van de camera. Hiervoor zijn 2 stelregels.

Stelregel 1. Richt de beveiligingscamera’s op toegangswegen.
Stelregel 2. Richt de beveiligingscamera op waardevolle voorwerpen.

Om binnen te komen worden alle mogelijke routes gebruikt, zorg er daarom voor dat op iedere deur, raam of zwakke plek een beveiligingscamera gericht is. Hierdoor zul je altijd het gezicht van de dader registreren. Waardevolle goederen brengen een verhoogd risico met zich mee denk in een winkel bijvoorbeeld aan de kassa, kluis, archiefkasten of vitrinekasten. Inbrekers zullen waarschijnlijk voor deze goederen naar je winkel komen, zorg en dan ook voor hier een beveiligingscamera op gericht staat.

4. Te hoog monteren
Een veelgemaakte fout is het te hoog ophangen van de camera. De ideale hoogte van het herkennen van objecten en personen is 1,70 meter. Voor buitengebruik raden wij aan de camera op een hoogte te hangen die niet gevoelig is voor vandalisme. Met let erop dat de camera nooit hoger dan 3 meter van de grond hangt.

5. Montage achter glas
Normale beveiligingscamera’s zijn niet ontwikkeld om door glas heen te filmen. Wanneer de beveiligingscamera achter glas gemonteerd wordt registreert de camera naast het beeld ook de weerspiegeling van het infraroodlicht in het glas. Hierdoor ontstaat er een onduidelijk beeld dat niet bruikbaar is. Wanneer je je beveiligingscamera achter glas wilt monteren kun je hiervoor een camera met de Starlight functie gebruiken. Wij raden je aan voor de aanschaf hier advies over in te winnen bij je leverancier.



6. Tegen het licht in monteren

Tegen het zonlicht in monteren van je beveiligingscamera geeft met een normale beveiligingscamera’s een onduidelijk beeld. Voorbeeld: Wanneer een beveiligingscamera in de schaduw van een carport wordt gemonteerd en wordt gericht naar de kant van de zon ontstaat er een witte vlek in het bewakingsbeeld. Om dit te voorkomen raden wij aan de camera op een andere plek op te hangen of te kiezen voor een beveiligingscamera met de zogenaamde WDR functie. WDR staat voor “Wide Dynamic Range”.

Een beveiligingscamera met WDR functie kan het verschil tussen de schaduw onder de carport en het overbelichte gedeelte van het zonlicht op een natuurlijke manier registreren waardoor u
ongeacht de weersomstandigheden altijd scherpe beelden heeft.

7. Onderhoud

Een beveiligingscamera heeft periodiek onderhoud nodig. Vooral de buitencamera’s hebben zwaar te lijden onder de weersinvloeden van het Nederlandse klimaat. Denk aan regen en sneeuw in combinatie met wind, zand en pollen en insecten. Onderhoud de camera’s door deze regelmatig te reinigen en controleer de bekabeling op uitdrogen en scheurtjes zodat deze wanneer nodig preventief vervangen kunnen worden. Ondanks dat binnen camera’s minder te lijden hebben raden wij aan ook deze regelmatig vrij te maken van stof en spinnenwebben.

8. Bewaren van beelden

Het opslaan van de beelden blijkt in praktijk vaak voor problemen te zorgen. Je denk alles perfect voor elkaar te hebben, er gebeurt iets en wil je de beelden terug kijken. Verkeerd ingestelde recorders, defecte harde schijven, volle sd-kaarten, gestolen recorders het zijn allemaal situaties te nog steeds te vaak voorkomen. Controleer daarom bij het onderhoud niet alleen de camera’s en bekabeling maar ook de recorder en de instellingen daarvan. Wij raden je aan om naast een lokale recorder gebruik te maken van een cloud backup om dergelijke problemen te voorkomen.


Bron: ip-camera.nl

Mansveld 55 jaar onderweg met haar klanten (27.09.2017)

Eindhoven, 27 september 2017

Wat in 1962 door oprichter Toon Mansveld startte in een schuurtje achter zijn woonhuis in Stratum, is uitgegroeid tot een toonaangevend bedrijf op het gebied van energie, licht, beeld, geluid en veiligheid. De kernwaarden van het bedrijf zijn echter nog steeds gelijk aan die van 55 jaar geleden; oog hebben voor klanten en investeren in duurzame relaties.

Langetermijn relatie
Ruud Mansveld, zoon van de oprichter legt uit: ‘Door de jaren heen verlenen wij nog steeds dezelfde dienst aan onze klanten, alleen is de techniek anders. Zowel toen als nu vinden wij het belangrijk te investeren in duurzame relaties met klanten, medewerkers, leveranciers en overige belanghebbende. De missie van Mansveld is ervoor te zorgen dat mensen door inzet van vakmanschap, innovatie en techniek veiliger, prettiger en duurzamer kunnen wonen, werken, leren en recreëren. Techniek voor mensen, door mensen.’

Klantwaarde
De afgelopen 55 jaar hebben we veel klanten kunnen ontzorgen door het bieden van innovatieve technische oplossingen waarbij vakmanschap hoog in het vaandel staat. Dit doen we op basis van klantwaarde: het zorgvuldig luisteren naar de klant en dat bieden wat voor hem van belang is. Dit is voor elke klant en discipline anders. Door het toepassen van dit gedachtegoed is Mansveld uitgegroeid tot een zeer sterke en betrouwbare partner voor het oplossen van allerlei technische vraagstukken.

Voor en door mensen
Afgelopen weekend werd het 55-jarig jubileum met alle medewerkers gevierd.
Dat ook de medewerkers de kernwaarden van Mansveld delen, blijkt uit het geschenk wat directeur Ruud Mansveld ontving ter gelegenheid van het 55-jarig jubileum. Een donatie ter waarde van € 4.000,- voor Alpe d’HuZes. Een doel wat directeur en medewerkers allen een warm hart toedragen. Voor het eerst zal dit jaar een team bestaande uit directie en medewerkers deelnemen aan Alpe d’HuZes om geld in te zamelen voor KWF Kankerbestrijding.

Nieuwe directeur theater de schalm (21.09.2017)

Sjoert Bossers wordt per 1 oktober aanstaande de nieuwe directeur van Theater de Schalm in Veldhoven. Hiermee volgt hij directeur Jan Wouda op, die dit najaar naar Theater Markant in Uden is gegaan.

Sjoert Bossers kenmerkt zich als een creatieve, ondernemende, sociaal vaardige persoon, die veel bedrijfskundige ervaring met zich mee brengt. Sjoert is afkomstig uit de mediawereld (NOB) en had de afgelopen jaren een eigen bureau in coaching, training en bedrijfsacteren. Hij heeft veel affiniteit met de theaterwereld, en stond eerder als (amateur)artiest op het podium van De Schalm.

Raad van Toezicht & Management van De Schalm zijn ervan overtuigd, dat hij de juiste persoon is om Theater de Schalm nog meer betekenis te geven voor de Veldhovense gemeenschap, en de samenwerking met Gemeente Veldhoven en de culturele instellingen verder te verstevigen. De nieuwe directeur ziet in deze uitdagende tijd voldoende kansen en mogelijkheden om voor De Schalm een duurzame en gezonde exploitatie te realiseren.

Sjoert Bossers: “Ik kijk er enorm naar uit om samen met het team van Theater de Schalm een bijdrage te mogen gaan leveren aan het toekomstbestendig maken en houden van dit prachtige theater. Mensen laten dromen, dromen van hen waarmaken, mensen verbinden en laten reflecteren; het zijn kernwaarden van De Schalm die ik van harte onderschrijf en met groot enthousiasme in de toekomst zal uitdragen, en waar ik samen met het team verder aan zal bouwen.”

Lies de Groot (voorzitter Raad van Toezicht): “We hebben in Sjoert een waardige opvolger gevonden voor Jan Wouda. Met zijn bedrijfskundige ervaring en media-achtergrond zal hij het cultureel ondernemerschap en de samenwerking met de culturele partners in Veldhoven verder vorm gaan geven.

Bedrijfsbezoek aan schakelfabrikant Gira boven verwachting (06.09.2017)

 Vrijdag 1 september jl. vertrok een volle bus naar schakelfabrikant Gira in Radevormwald (Duitsland). Dit familiebedrijf met 1200 medewerkers produceert schakelaars en wandcontactdozen, maar ook systeemcomponenten voor intelligente techniek. Toekomstgerichte techniek en flexibele oplossingen in combinatie met een hoge designkwaliteit, daarvoor staat intelligente gebouwentechniek: automatische lichtbesturing, tijdafhankelijke temperatuurregeling, audio /multimedia, deurcommunicatie, integratie van beveiligingssystemen en nog meer functies voor comfort, veiligheid en efficiëntie. Totale domotica (huishoudelijke elektronica) oplossingen worden geboden. Na deze uitgebreide presentatie kregen we een overheerlijke lunch aangeboden waarna we een bezoek aan de fabriek (een deel van de fabriek is volledig gerobotiseerd) brachten. Terug in de showroom waren we behoorlijk onder de indruk.

Na het dankwoord en afscheid vertrok de bus naar Düsseldorf. Hier werd na het aperitief genoten van een heerlijk 3-gangen menu. Een deel van de groep heeft aansluitend het centrum van Düsseldorf uitgebreid ontdekt. De volgende ochtend zat iedereen weer fris en fruitig aan het gezamenlijke ontbijt. Helaas moesten we door omstandigheden de boottocht over de Rijn afblazen. Na voor de een een wandeling en de ander een extra koffie vertrok de bus weer richting Veldhoven. Diegene die erbij waren kijken terug op een geslaagde, gezellig studiereis.

Voor diegene die er niet bij konden zijn, zijn er altijd de foto’s nog. Klik hier voor een impressie.

Mansveld Expotech lanceert concept Expo-2-Go (04.09.2017)

 Eindhoven, 01 september 2017

Mansveld Expotech (MX) lanceert officieel het concept Expo-2-Go. Dit concept biedt klanten de mogelijkheid om apparatuur met de bekende MX-kwaliteit te huren en deze zelf te installeren. De organisatie kan met behulp van Expo-2-Go snel schakelen bij een aanvraag. Daarnaast zorgt Expo-2-Go ervoor dat de klant zelf de controle heeft bij de technische installaties.

Richard Kluijtmans, directeur Mansveld Expotech: “voor elke aanvraag stemmen wij het bestelde materiaal zorgvuldig op elkaar af, waarbij we alle apparatuur vooraf controleren op de kwaliteit en werking. Een klant hoeft zo zelf niet te investeren in elektrotechnische materialen, maar betaalt ook geen externe installatiekosten.”

“Van onze partners horen we geluiden dat de doorlooptijd van evenementen steeds korter wordt. We zien ook in toenemende mate dat aanvragen pas kort voor een evenement of beurs binnenkomen”, gaat Richard Kluijtmans verder. “Als professionele leverancier wil je dan snel kunnen schakelen in het realiseren van een project, maar tegelijkertijd wil je kunnen meedenken en kwalitatief goede producten leveren. Met Expo-2-Go hebben we een oplossing waarmee we onze klanten kunnen faciliteren in hun wensen en behoeften.”

Gielissen
Peter van Urk, allround calculator van Gielissen, bevestigt dat: Als specialist op het gebied van onder andere interieur, standbouw en evenementen, moeten we steeds sneller schakelen. Daarom waren we op zoek naar een partner die ons daarin kan faciliteren. Mansveld Expotech heeft met het concept Expo-2-Go een ideale oplossing bedacht voor deze situatie.”

Over Mansveld Expotech
Mansveld Expotech opereert in de Live Communicatiemarkt en is onderdeel van de Mansveld Groep B.V., een toonaangevend bedrijf in tijdelijke en permanente projecten op het vakgebied van elektrotechniek, licht, beeld en geluid, rigging, safety & security, communicatietechniek, systeemintegratie en duurzaamheid. Vanuit Amsterdam, Eindhoven, Goor, en Maastricht wordt er gewerkt aan innovatieve oplossingen voor nationale en internationale klanten.

Lees meer over Mansveld Expotech op www.mx.nl
Lees meer over Expo-2-Go op https://mx.nl/nl/p/do-it-yourself/

Techniekbieb en Mansveld Expotech ontwikkelen mobiel technieklab voor de jeugd (26.07.2017)

 Eindhoven, 26-07-2017

Vanaf komend schooljaar kunnen scholen gebruik maken van een mobiel techniek laboratorium van Techniekbieb. Mede dankzij Mansveld Expotech, Rabobank Eindhoven-Veldhoven en Lay3rs 3D printing is dit leenlab ontwikkeld en gevuld met creatieve technologie. De organisaties willen dat meer scholen ontdekkend leren met technologie en dat nieuw talent geënthousiasmeerd raakt voor een baan in de technieksector.


Met het lab kunnen (basischool)leerlingen aan de slag met kant-en-klare opdrachten via een instructieblad. Docenten kunnen natuurlijk ook zelf een lesinvulling bedenken met de materialen. Het leenlab beschikt onder andere over een 3D printer (Da Vinci mini-maker), Lego WeDo, LittleBits en de micro:bit. De materialen zijn geschikt voor een leeftijd vanaf 6 jaar.

Erika Wijntjes, co-founder en educational designer Techniekbieb: “We willen leren met technologie leuker, makkelijker en vooral creatiever maken. Met ons leenlab bieden wij scholen de mogelijkheid om technologie een vaste plek te geven in het curriculum, zonder dure investeringen.”

“Door het leenlab houden we de kosten laag en de diversiteit aan materialen om mee kennis te maken groot”, vertelt Ralf van de Kerkhof, vakdocent. “Het doel is om de jeugd de kans bieden om zelf écht te sleutelen, een creatief idee te bedenken én uit te voeren.

Richard Kluitjmans, directeur Mansveld Expotech vult aan: “Het blijft belangrijk dat we nieuw talent enthousiasmeren voor een baan in de techniek. De beste manier om dit te doen is jongeren onbevangen aan de slag laten gaan met het bouwen en programmeren van robots en hun eigen ontwerp te printen in 3D. Gaandeweg leren ze niet alleen hoe leuk ICT en technologie zijn, maar ook wat brainstormen is en hoe een prototype van hun eigen ontwerp gemaakt wordt.”

Tijdens het Brainport kennisfestival op 14 november zal Techniekbieb het eerste leenlab tentoonstellen. Scholen kunnen zich via deze pagina inschrijven voor meer informatie: http://techniekbieb.nl/contact/ . Onder de inschrijvingen wordt op 14 november een winnaar gekozen die een week lang gratis gebruik mag maken van het leenlab.

De materialen en instructies uit het leenlab worden gesponsord door: Mansveld Expotech, Rabobank Eindhoven-Veldhoven (Clubkas campagne) , Lay3rs 3D printing, Coöperatie Boven Dommel en Kiwi-Electronics.

Brief burgemeester Mikkers voor inwoners van Veldhoven (12.07.2017)

VELDHOVEN - Burgemeester Jack Mikkers van Veldhoven heeft maandagavond onderstaande brief vrijgegeven.


Beste Veldhovenaren,


Vanavond, 10 juli 2017, heeft de gemeenteraad van ’s-Hertogenbosch besloten om mij voor te dragen als de nieuwe burgemeester. Ik ben trots en dankbaar dat ik het vertrouwen heb gekregen om dit mooie ambt in de hoofdstad van onze provincie, een stad waar elke Brabander trots op is, te mogen gaan vervullen.


Een nieuwe stap betekent ook afscheid nemen van het burgemeesterschap van Veldhoven. Hoewel de vreugde over de voordracht op dit moment overheerst doet het ook pijn om afscheid te nemen van een gemeente waar ik zo fijn met u allen heb mogen werken. Ik ben supertrots op Veldhoven, vanwege de voorzieningen en de economie, maar vooral op jullie: Veldhovenaren. Veldhovenaren die samen de gemeente vormen, die samen de schouders eronder zetten en waar de liefde voor onze gemeenschap elk moment voelbaar is. Ik hoop dat ik de afgelopen 10 jaar iets heb mogen bijdragen aan dat gevoel van trots op en ontwikkeling van Veldhoven.


De volgende stap zal zijn dat de ministerraad en de Koning in moeten stemmen met de voordracht en dan is het pas officieel. De verwachting is dat ik dan op 1 oktober 2017 kan starten als burgemeester van 's-Hertogenbosch. Tot die datum zal ik met u blijven werken aan en met Veldhoven.


Astrid en ik voelen ons echt op onze plaats in Veldhoven, het is echt “ons thuis”. Wij hopen datzelfde gevoel van “thuis” ook in ’s-Hertogenbosch te krijgen. Ik hoop velen van u nog te spreken, te zien en elkaars dromen te delen voordat ik mijn stap naar ’s-Hertogenbosch mag zetten. Dank voor jullie verhalen, jullie passie, jullie opmerkingen, jullie humor en dank voor feit dat ik met jullie mocht leven en werken.


Met vriendelijke groet,


Jack Mikkers


Burgemeester van Veldhoven
 

bron: www.ed.nl

 

Nieuwe samenwerking Mansveld Expotech en Jaarbeurs (31.05.2017)

Mansveld Expotech en Jaarbeurs hebben onlangs een meerjarige overeenkomst getekend voor een nieuwe samenwerking. Vanaf 1 januari 2018 is Mansveld Expotech gedurende een periode van 5 jaar de exclusieve huisinstallateur van Jaarbeurs.


Naast het hallencomplex van Jaarbeurs zal ook het Beatrixgebouw worden voorzien van tijdelijke techniekinstallaties. Het huisinstallateurschap bestaat uit tijdelijke elektra-aansluitingen, riggingwerkzaamheden en verlichting. Richard Kluijtmans, directeur Mansveld Expotech: “We zijn een gespecialiseerde grote speler op de Nederlandse markt met projecten door heel Europa en zo nu en dan buiten Europa. Jaarbeurs is al jarenlang een van de meest toonaangevende evenementenlocaties van Nederland. Het feit dat wij als Mansveld Expotech deze samenwerking aangaan, maakt ons meer dan trots. Het is ons doel om met onze technieken zoveel mogelijk bij te dragen aan de beleving van de bezoeker van Jaarbeurs en de daarbij gewenste klantwaarde te leveren. We zetten ons volledig in op het feit dat deze samenwerking elkaar enorm zal versterken.

Franka Morssink, Financieel Directeur Jaarbeurs: ‘We zijn erg verheugd met deze nieuwe samenwerking. Kwaliteit en service voor onze klanten en bezoekers staat voorop en met deze samenwerking zetten we hierin een mooie stap voorwaarts’.

Over Mansveld Expotech
Mansveld Expotech opereert in de Live Communicatiemarkt en is onderdeel van de Mansveld Groep B.V., een toonaangevend bedrijf in tijdelijke en permanente projecten op het vakgebied van elektrotechniek, licht, beeld en geluid, rigging, safety & security, communicatietechniek, systeemintegratie en duurzaamheid.
Vanuit Amsterdam, Eindhoven, Goor, en Maastricht wordt er gewerkt aan innovatieve oplossingen voor nationale en internationale klanten.

Over Jaarbeurs
Jaarbeurs is in 1916 opgericht om handel en nijverheid te bevorderen. Nu, 100 jaar later, is dat nog steeds het fundament. Jaarbeurs inspireert, motiveert en activeert handel door waardevolle ontmoetingen te creëren. Hierbij is Jaarbeurs het verbindende platform voor mensen, markten en talenten. Met haar fysieke locatie in Utrecht, meer dan 40 merken en toonaangevende online platforms staat Jaarbeurs midden in de samenleving en is volop in beweging.

Lees meer over Mansveld Expotech op www.mx.nl
Lees meer over de Jaarbeurs op www.jaarbeurs.nl

Directeur Jan Wouda kondigt vertrek aan bij Theater de Schalm (15.05.2017)

 Jan Wouda verruilt na ruim zeventien jaar het directeurschap van De Schalm voor de functie van directeur bij Theater Markant in Uden. Zijn benoeming gaat in per 1 september 2017.


Jan Wouda is sinds januari 2000 werkzaam geweest als directeur-bestuurder en daarmee eindverantwoordelijk geweest voor de exploitatie en de programmering van Stichting Theater de Schalm.
Het theater is onder zijn bezielende leiding gegroeid van een Cultureel Centrum naar een professioneel theater. Het aantal theatervoorstellingen verdubbelde ruimschoots en het aantal bezoekers verdriedubbelde zelfs. De Schalm heeft nu meer dan 170 theatervoorstellingen per seizoen. Daarnaast is de Schalm meer open komen staan voor de vele amateur en culturele verenigingen die met grote regelmatig optreden. Het bedrijfsleven heeft onder Jan’s directeurschap de weg naar het theater weten te vinden, als gebruiker van de faciliteiten of als zakenvriend en bezoeker. Samen met zijn team realiseerde hij de onlangs afgeronde verbouwing en een ingrijpende reorganisatie, waardoor De Schalm klaar is voor de toekomst.

In 2015 werd een nieuwe visie gelanceerd voor De Schalm. Het theater als de plek om te dromen, om dromen waar te maken, om te ontmoeten en te reflecteren.


Raad van Toezicht Voorzitter Lies de Groot: ‘Jan heeft meer dan 17 jaar met veel toewijding en passie op professionele wijze Theater de Schalm geleid. Hij heeft met zijn ondernemende aanpak, zijn kunde en zijn niet aflatende enthousiasme De Schalm en zijn team laten uitgroeien tot de ontmoetingsplek die het nu is. Uiteraard vinden wij het bijzonder jammer dat hij het theater nu gaat verlaten. Er liggen nog vele uitdagingen op het vlak van samenwerking binnen de cultuurcluster en het cultureel ondernemerschap in Veldhoven. Het is nu aan ons om een goede opvolger te vinden, die hetgeen met zoveel passie is opgebouwd verder voort kan gaan zetten. We wensen Jan veel succes op zijn nieuwe plek als directeur bij Theater Markant in Uden.’

Jan Wouda: ‘Ik ben er trots op wat ik samen met mijn team heb kunnen bereiken met Theater de Schalm. Een theaterprogrammering die geprofessionaliseerd en meer dan verdubbeld is, waar de vele lokale amateurverenigingen veelvuldig optreden en waar het bedrijfsleven de weg naartoe kent. Een theater, dat na een grote verbouwing Arbo technisch klaar is voor de toekomst. We hebben samen De Schalm als professioneel theater in de regio op de kaart gezet, en ik kijk met heel veel plezier terug op deze periode en op al die warme contacten die ik hier mocht krijgen. Voor mij persoonlijk is Theater Markant een echt nieuwe uitdaging maar ook een logische stap. Hier kan ik een nieuwe droom waar gaan maken.”

Bart Dohmen start bij Mansveld IMP als Managing Director (29.03.2017)

Per 1 april 2017 start Bart Dohmen bij Mansveld IMP als Managing Director. Bart is afkomstig van BRC Imagination Arts EMEA. Bart zal een team van hoog gekwalificeerde AV en licht systeem integrators gaan leiden met als doel om de gethematiseerde entertainment industrie bestaande uit musea, attractieparken en visitor experience centers, beter bekend te maken met de hoogwaardige diensten van Mansveld IMP.

Bart begon zijn carrière bij Laserpromotions als elektrotechnisch monteur. Zelfs toen al werkte hij samen met Mansveld aan grote audiovisuele projecten. Gedurende het vervolg van zijn carrière bij Bosch Rexroth en BRC Imagination Arts werd de samenwerking voortgezet, waardoor Mansveld een vertrouwde partner voor hem is. Met meer dan 25 jaar ervaring in de wereld van internationale gethematiseerde entertainment industrie, brengt Bart Dohmen veel kennis en een groot netwerk met zich mee naar Mansveld.

Ruud Mansveld, directeur en groot aandeelhouder van Mansveld Groep B.V. vertelt: “Door de jaren heen hebben Bart Dohmen en Mansveld samen veel innovatieve projecten gerealiseerd. Mansveld IMP is klaar voor een nieuwe stap naar een grotere internationale toekomst. De expertise en achtergrond van Bart zal ons hierbij helpen.”

Voor Bart Dohmen voelt de overstap als thuiskomen. “Al tijdens mijn HTS stage werkte ik samen met Mansveld. Gedurende de rest van mijn carrière hebben we fantastische projecten gerealiseerd met als hoogtepunt het project Heineken Experience. Toen Ruud me vroeg voor deze functie, voelde het meteen zeer vertrouwd. Ik kijk er erg naar uit om te starten met deze nieuwe uitdaging.”

 

 

Ron Eliëns uitgeroepen tot Rommelgats Baoske 2017 (01.03.2017)

 VELDHOVEN - Veldhovenaar Ron Eliëns is vrijdagavond in een mudvolle carnavalstent op De Plaatse uitgeroepen tot Rommelgats Baoske 2017. Tijdens de tweede editie van Echt Veldhovenz Luidkeels kreeg hij de onderscheiding uitgereikt door wethouder Hans van de Looij.

"Het is een kleurrijke ondernemer die een link heeft met carnaval. En dat komt goed uit, want hij zat vroeger al in de olie", grapt Van de Looij als hij de winnaar gaat bekendmaken.

Betrokken
Eliëns is eigenaar van Eliëns Carwash aan de Kempenbaan. Als sponsor toont hij zijn betrokkenheid bij verscheidene Veldhovense voetbalclubs. Zo wordt onder meer bij UNA en Marvilde gestreden om de Eliëns Carwash cup. Bij UNA maakt hij deel uit van het bestuur van de Business Club. Ook is hij secretaris en vrijwilliger van de Stichting Vrienden van Suriname. De stichting zet zich in om mensen in Suriname, met name in de buitengebieden, te ondersteunen met goederen en kennis.

"Het is een jonge gast die het maatschappelijk leven een warm hart toedraagt", zegt Ger de Wit. De oud-prins van Veldhoven was in 2010 betrokken bij de introductie van de onderscheiding Rommelgats Baoske. "De onderscheiding gaat naar een ondernemer die woont en/of werkt in Veldhoven. Tot op heden is het zo dat degene die wordt uitgeroepen tot Rommelgats Baoske in het verleden geen prins carnaval mag zijn geweest."

Mannen
Personen worden voorgedragen waarna een klein comité een keuze maakt. Tot op heden zijn het alleen mannen geweest die de onderscheiding ten deel vielen. Naast de onderscheiding Rommelgats Baoske kreeg Eliëns ook de plaquette van de Bonte Business Bons.

bron: www.ed.nl

Verkeershinder aansluiting Veldhoven Zuid (32) (27.10.2016)

 In opdracht van Rijkswaterstaat voert aannemer Heijmans asfaltwerkzaamheden uit op de aansluiting Veldhoven Zuid (32). Via deze mail informeren wij u over de locatie en aard van de werkzaamheden en verkeershinder als gevolg van deze werkzaamheden.

Afsluiting: Toerit B Veldhoven Zuid (32)
Voor het verkeer vanuit Veldhoven / Eindhoven richting Antwerpen Maastricht / Venlo
- Dinsdag 8 november 20:00 uur tot woensdag 9 november 06:30

Afsluiting: Afrit C Veldhoven Zuid (32)
Voor het verkeer vanuit Antwerpen / Maastricht / Venlo richting Eindhoven en Veldhoven
En
Afsluiting: Toerit D Veldhoven Zuid (32)
Voor het verkeer vanuit Eindhoven / Veldhoven richting Tilburg / Maastricht
- Woensdag 9 november 20:00 uur tot donderdag 10 november 06:00 uur.

Omleidingsroutes
Gele borden geven ter plaatse informatie over de werkzaamheden en verkeersmaatregelen.
Op de bijgevoegde tekeningen staat het afgesloten weg gedeelte aangegeven in het ‘licht blauw’. Tevens kunt u op deze tekening de omleidingsroutes terugvinden die tijdelijk voor het verkeer wordt ingesteld:
- Toerit B Veldhoven Zuid (32), zie tekening: 100735-TEK-4126
- Afrit C Veldhoven Zuid (32), zie tekening: 107735-TEK12-4148
- Toerit D Veldhoven Zuid (32), zie tekening: 100735-TEK-12-4125

Weersgevoelige werkzaamheden
De werkzaamheden zijn weersgevoelig. Bij slecht weer kunnen de werkzaamheden mogelijk geen doorgang vinden en worden ze opnieuw ingepland.

Regulier onderhoud
Deze werkzaamheden vallen onder het Variabel Onderhoudscontract 2016 dat Rijkswaterstaat laat uitvoeren. Het betreft regulier onderhoud dat wegennet, viaducten, bruggen en tunnels periodiek nodig hebben, zoals asfaltering, vervangen van voegovergangen en onderhoud aan de vangrail. Met als doel een vlotte en veilige doorstroming voor de weggebruiker.

Brandweer zoek vrijwilligers voor posten Veldhoven (06.10.2016)

De brandweer in Veldhoven is gestart met een campagne voor het werven van 6 nieuwe brandweercollega's. Deze zijn nodig om Veldhoven in de toekomst van goede brandweerzorg te blijven voorzien. Is dit wellicht iets voor u? via onderstaande link vindt u meer informatie.

klik hier voor meer informatie

Nederlandse Veiligheidsgroep branchewinnaar bij De Succesfactor (06.10.2016)

Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 12:55 uur


Nederlandse Veiligheidsgroep BV beste bedrijf in Beveiligingsbranche
Rotterdam – De Nederlandse Veiligheidsgroep BV (NVG) is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Beveiligingsbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering. ‘De Nederlandse Veiligheidsgroep weet zijn grote vakkennis te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Een mooi bedrijf met degelijke bestuurders die weten wat de klant nodig heeft.’

NVG combineert innovatieve toepassingen en uitstekend opgeleide mensen om organisaties optimaal te beveiligen tegen beheersbare kosten. De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in NVG een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij NVG, want men is continu bezig zijn producten en diensten te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de klant.’

Topbeveiligingsbedrijf
De jury prijst met name de goede reputatie van het bedrijf. ‘Door persoonlijk de klanten te benaderen, scherp te letten op de kwaliteit van dienstverlening, de diensten uit te breiden, kwalitatief en gemotiveerd personeel in te zetten en alles dagelijks te monitoren en te begeleiden, heeft NVG zich inmiddels opgewerkt tot de top van de beveiligingsbedrijven in Nederland’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Het kan bogen op een groot aantal vaste relaties van formaat, die bijzonder tevreden zijn over de onderneming. Omdat de dienstverlening van NVG door mensen geschiedt, is selectie, opleiding, begeleiding en bijsturing uiterst belangrijk. Die selectie verzorgt het bedrijf zelf en naast de verplichte wettelijke opleiding leidt NVG zelf zijn mensen op.’

Meer informatie: www.nvg.nu en https://vimeo.com/183817764
 

Scale Up Event (22.09.2016)

Voor wie
Elk bedrijf dat gevestigd is in de Kempen of waarvan de eigenaren in de Kempen wonen kan meedoen aan het Scale Up Event De Kempen. Je hoeft geen start-up te zijn. Ook een bestaand bedrijf kan zich aanmelden. Het Scale Up Event is er voor ieder Kempisch bedrijf dat verder wil groeien met behulp van het juiste netwerk, expertise en kapitaal. Als je ervan droomt om samen met een team van ervaren ondernemers, adviseurs en de specialisten van Rabobank De Kempen een bedrijf te bouwen waarmee vanuit De Kempen de wereld kan worden veroverd, meld je dan aan.
Uiteraard wil de Scale Up commissie overtuigd worden van jouw aanmelding. Voeg dan ook alle stukken toe waarvan jij denkt dat ze belangrijk zijn om de commissie van jouw bedrijf te overtuigen. Een businessplan, een investment deck, een begroting, beschrijving van de technologie of product etc. Als jij denkt met 1 A4-tje de commissie te kunnen overtuigen om jouw aanmelding te accepteren, dan mag je dat ook proberen. Uiteraard zal de Scale Up commissie voor alle toegestuurde informatie een strikte geheimhouding betrachten.


De Jury

De jury van het Scale Up Event bestaat uit succesvolle ondernemers uit de Kempen regio:
Eric van Loon (Van Loon Vlees), Jennifer van der Leegte (VDL) en Cor van de Ven (Vencomatic). Deze jury heeft de beslissende stem bij het kiezen van de uiteindelijke winnaar.

Vakantiesluiting secretariaat VOC (20.07.2016)

 Wegens vakantie is het secretariaat gesloten van maandag 25 juli t/m maandag 8 augustus.
Vanaf dinsdag 9 augustus staan wij weer geheel tot uw beschikking.
Het bestuur en secretariaat wenst u een fijne zomervakantie!

Veldhoven proeft 2016 (04.07.2016)

Vanaf donderdag 1 september 2016 barst het smaakvolle foodfestival Veldhoven Proeft los in het Burgemeester Elsenpark in Veldhoven. Van 1 t/m zondag 4 september genieten bezoekers uit Veldhoven, Eindhoven en de Kempen van heerlijk eten, een goed glas wijn, Swinckels bier en lekkere muziek.

Deelnemende horeca
Er is dit jaar een mooie lijst van restaurants die deelnemen aan dit foodfestival: Truffelaer, Route 66, Studio 61, ’t Zand, Ludiek, The Post, Burggolf Gendersteyn, JoRo’s broodtrommel, Lickm, allen uit Veldhoven. Ook De Kempen is vertegenwoordigd op Veldhoven Proeft: D’ouwe Tramhalte en Vandeijck! Deze restaurants en foodtrucks laten u graag de smaken uit hun keukens proeven.

Programma
Donderdag 1 september wordt op Veldhoven Proeft de Ondernemerstrofee uitgereikt. Ondernemers en hun relaties worden in de watten gelegd met een sprankelende cocktail, smaakvolle gerechtjes van verschillende restaurants en onbeperkt drankjes. Deze avond wordt muzikaal aangekleed door de Floorfillers Fanatics.

Misschien heeft u al kaarten besteld, anders zijn er nog kaarten verkrijgbaar voor deze besloten bedrijvenavond. Kijk op de website www.veldhovenproeft.nl voor de verschillende bedrijfsarrangementen voor de bedrijvenavond. U bestelt uw arrangement door een mail te sturen naar: info@veldhovenproeft.nl.

2,3 en 4 september
Natuurlijk is er ook een mooi programma samengesteld voor de andere Veldhoven Proeft dagen. Op vrijdagavond zorgt de Brabantse coverband That’s Live voor een swingende avond. Zaterdagmiddag hebben we een spectaculaire modeshow voor u in petto. ’s Avonds treedt o.a. Melissa Jansen, een halvefinalist uit The Voice of Holland op. Op zondag begint de dag met een workout: VP Burpees & Breakfast, verzorgd door Cardo Premium. Na de workout genieten de sporters van een heerlijk ontbijt. ’s Middags kan iedereen lekker proeven en proosten, terwijl kinderen genieten van het kids entertainment o.l.v. Klokje Rond. Acoustic Happiness, dé nieuwe Veldhovense band, zingt hedendaagse hits en gouden oude nummers die de zondagmiddag van VP muzikaal omlijst. Meer VP info vindt u op de site www.veldhovenproeft.nl.

Verkeerstellingen ter hoogte van het kruispunt De Run 1100-Provincialeweg-Kempenbaan met camera’s (30.05.2016)

 Op donderdag 2 juni worden voor één dag camera’s opgehangen om de verkeersstromen van en naar De Run 1100 in beeld te brengen. Er worden geen kentekens genoteerd. Wij (gemeente Veldhoven) zijn al geruime tijd aan het onderzoeken of de verkeerssituatie bij De Run 1100-De Run 2100-Provincialeweg-Kempenbaan (deelproject Kempenbaan Oost) verbeterd kan worden. Deze tellingen helpen ons daarbij. Wij zijn nog aan het bekijken wanneer we de omgeving van De Run 1100/2100-Provincialeweg-Kempenbaan in kunnen lichten over het lopende onderzoek naar de toekomstige verkeerssituatie. Deelproject Kempenbaan Oost maakt onderdeel uit van het project Kempenbaan-A67. Zie ook www.kempenbaanveldhoven.nl

De Run krijgt opknapbeurt (02.05.2016)

Kwartiermaker De Run (26.04.2016)

Kwartiermaker Rob van der Horst gaat huisvesting op Bedrijventerrein De Run aanpakken

Het Veldhovens Ondernemers Contact (VOC), BOM en de gemeente Veldhoven gaan samenwerken om bedrijventerrein De Run een economische impuls te geven. De heer Rob van der Horst wordt als kwartiermaker aangesteld voor het bedrijventerrein.
Deze samenwerking vloeit voort uit het Masterplan de Run 2.0 dat de partijen in 2013 samen opstelden. De samenwerkingsovereenkomst heeft betrekking op een periode van 2 jaar. De focus van het project ligt op de herstructurering van De Run 2000 – 4000, de zichtlocatie in de oksel van de A2/N2 en de A67.

Huisvesting
VOC, gemeente Veldhoven en de BOM streven er naar om te komen tot leegstandsreductie, verduurzaming, versterking van het regionale High-tech en health cluster en toename van werkgelegenheid op De Run. In het gebied ligt veel verouderd en leegstaand vastgoed dat niet aansluit op de behoeften vanuit de markt. De aanpak is erop gericht om nieuwe bedrijven naar De Run te trekken en zittende bedrijven met huisvestingsvragen te helpen doorgroeien. Hierbij staat de huisvestingsvraag van het bedrijf centraal en niet de bestaande vastgoedsituatie of verkaveling.

Kwartiermaker
Kwartiermaker Rob van der Horst heeft veel ervaring met het aantrekken van nieuwe bedrijvigheid en het begeleiden van deze partijen richting nieuwe huisvesting.
Van der Horst krijgt de opdracht om samen met geïnteresseerde bedrijven en vastgoedeigenaren maatwerkoplossingen uit te werken voor (her)huisvesting op de Run. Van der Horst is als ondernemer tussen de ondernemers gevestigd in het leegstaande pand op de Run 4315.

Contact
Bedrijven met huisvestingsvraagstukken die geïnteresseerd zijn in vestiging op De Run 2000-4000 kunnen contact opnemen met Rob van der Horst via 06 53529018.

Autoherstel Coppens Veldhoven beste Brabantse autoschadebedrijf (24.03.2016)

 ABS Autoherstel Coppens in Veldhoven is uitgeroepen tot beste autoschadebedrijf van Noord-Brabant.
Coppens kreeg de award in een landelijke verkiezing op basis van klantenonderzoek op initiatief van Automotive Insiders en Opiness. Klanten waardeerden het Veldhovense schadeherstelbedrijf met een 9,4.

Bron: www.ed.nl

155-red-een-bedrijf (22.02.2016)

 De gemeente Veldhoven heeft zich aangesloten bij 155-red-een-bedrijf.

Wat betekent dit? Wat is de achtergrond?
Ondernemers die het zwaar hebben zullen het vast niet van de daken schreeuwen.
Dat is lastig, want vaak staan die ondernemers er dan helemaal alleen voor.
Dat is dan ook de reden dat onze gemeente zich heeft aangesloten bij 155-red-een-bedrijf.

Dit is een kosteloos en onafhankelijk initiatief voor ondernemers waarmee we, samen met het Instituut voor Midden- en Kleinbedrijf (IMK), bedrijven acute hulp bieden.
155 heeft inmiddels al veel ondernemers geholpen.
Hoe eerder een bedrijf hulp zoekt, des te groter de kans op succes is.

Daarom brengen wij 155-red-een-bedrijf graag onder de aandacht.

Kent u misschien collega-ondernemers die in zwaar weer verkeren?
Maak ze dan attent op www.155.nl ?
Zij kunnen ook direct bellen met 088 999 0 155. Er is immers geen tijd te verliezen.

Hulp van 155 is altijd kosteloos. Dus dat is alvast een zorg minder.

Mini-symposium BIC (21.09.2015)

 Ondernemers komen met alternatieve locatie voor Brainport Industries Campus (BIC)

Locatie: TechniekHuys, De Run 4250 te Veldhoven
Ontvangst vanaf 13.00 uur met een broodje en koffie
Start programma 13.30 uur einde 15.30 uur
Doelgroep: ondernemers, projectontwikkelaars, besturen ondernemersverenigingen, portefeuillehouders – bestuurders en ambtelijk specialisten van gemeenten en Provincie, betrokkenen van de BOM en Brainport, Brabantse Milieufederatie, Trefpunt Groen.

De verenigde ondernemers in Eindhoven, Veldhoven en Best komen tijdens dit mini-symposium met een alternatieve locatie voor het nieuw aan te leggen bedrijventerrein Brainport Industries Campus (BIC). De ondernemersverenigingen hebben geen bezwaar tegen de komst van het BIC maar wel tegen de locatiekeuze. Volgens hen heeft men hierbij geen zuivere afweging gemaakt ten aanzien van duurzaamheid zoals vastgelegd in de wet (de Ladder van Duurzame Verstedelijking). De ondernemers willen voorkomen dat de leegstand op de bestaande bedrijventerreinen verder zal toenemen. Het alternatief, gepresenteerd onder de werktitel ‘BRAINFIELD’, biedt veel voordelen ten opzichte van de huidige BIC plannen, o.a.:


• is een oplossing voor de wens om vanuit supply chain
overwegingen zware industrie te combineren met HTSM
bedrijven;


• er zijn geen ingewikkelde vertragende procedures nodig om
‘BRAINFIELD’ te realiseren;


• de ecologische hoofdstructuur wordt gespaard;


• de benodigde infrastructuur is reeds aanwezig;


• is helemaal in lijn met de nieuwe wet- en regelgeving in het
kader van de Ladder voor Duurzame Verstedelijking.
‘BRAINFIELD’ biedt alternatieve locaties in de regio Zuidoost-
Noord-Brabant voor een veel snellere realisatie van BIC en
sluit hiermee naadloos aan op de conclusies uit
onderzoeksrapport “Regionale behoefteraming Brainport
Industries Campus Eindhoven”.

Er zijn geen kosten verbonden aan deelname. U kunt zich aanmelden via info@veldhovensondernemerscontact.nl

Ontwerp bestemmingsplan Brainport Industries Campus (BIC) ter inzage tot en met 23 september a.s. (03.09.2015)

 Het ontwerp bestemmingsplan ligt ter inzage en dat betekent dat wij allemaal uitgenodigd worden om een zienswijze in te dienen. De zienswijze is een voorloper van eventuele toekomstige bezwaren, maar …. als je geen zienswijze indient kun je ook geen bezwaar meer maken!!! Het Bic komt ten noorden van Eindhoven Airport tegen de A58.
De gezamenlijke ondernemersverenigingen hebben geen bezwaar tegen de komst van het BIC, maar bij de locatiekeuze heeft de gemeente geen zuivere afweging gemaakt ten aanzien van duurzaamheid zoals vastgelegd in de wet (de Ladder van Duurzame Verstedelijking). Bovendien is de uitgifte van extra gronden op zijn zachtst gezegd erg vreemd nu er zo veel leeg staat in de regio. De ondernemersverenigingen zien veel kansen voor een succesvolle BIC op een andere locatie (die maken we 30 september bekend tijdens een mini-symposium, waarvoor je nog wordt uitgenodigd).
Waar vind je het ontwerpbestemmingsplan?
https://www.eindhoven.nl/bestemmingsplannen

Uw eventuele zienswijze moet schriftelijk worden ingediend vóór 23 september aanstaande.
Het adres is:
Gemeenteraad Eindhoven
T.a.v. het hoofd van de afdeling Ruimtelijke Ordening
Postbus 90150
5600 RB Eindhoven
(Let wel: zienswijzen kunnen niet per e-mail worden ingediend!)

De gezamenlijke ondernemersverenigingen dienen ook een zienswijze in. Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de secretaris

Studiereis VOC 2015 groot succes! (23.07.2015)

Vrijdag jl. vertrokken 2 bussen vanuit Veldhoven naar Duitsland waar een bezoek aan Papenburg gebracht werd. De Meyer Werf waar grote cruiseschepen gebouwd worden was indrukwekkend. Aansluitend vertrokken de bussen richting Groningen waar de gidsen het gezelschap de stad Groningen beter leerde kennen. ’s Avonds genoten we gezamenlijk van een heerlijk 3-gangenmenu waarna de meeste het uitgaansleven van Groningen zijn gaan ontdekken. Tot in de late uurtjes werd gelachen en gedanst. Na het ontbijt vingen de bussen de terugreis richting Veldhoven aan. De foto’s (zie fotoalbum) zullen u een beter beeld geven van deze onvergetelijke studiereis.

Vakantiesluiting secretariaat VOC (23.07.2015)

Wegens vakantie is het secretariaat gesloten van vrijdag 24 juli t/m vrijdag 14 augustus.
Vanaf maandag 17 augustus staan wij weer geheel tot uw beschikking.
Het bestuur en secretariaat wenst u een fijne zomervakantie!

Dit jaar geen Veldhoven Culinair (22.07.2015)

De organisatie heeft moeten besluiten om dit jaar geen Veldhoven Culinair te organiseren. Dit vierdaagse culinaire evenement stond gepland voor 3 t/m 6 september en zou traditiegetrouw plaats vinden op dorpsplein De Plaatse. De randvoorwaarden om het Veldhovense publiek voor het 6e opeenvolgende jaar te verrassen met dit culinaire top-event waren nagenoeg gerealiseerd. Zo hadden diverse bekende maar ook nieuwe sponsoren (wederom) hun commitment gegeven om het event mede mogelijk te maken. Met het vertrouwen van het Veldhovense bedrijfsleven was een belangrijke basis gelegd en draagvlak gecreëerd voor een vervolg. Echter de belangrijkste schakel, de deelname van grotendeels Veldhovense restaurants, bleef uit.

Mansveld breidt dienstenportfolio uit door overname Combinatiebouw voor industriele elektrotechniek en CB Assembly (04.05.2015)

 Het Eindhovense installatiebedrijf Mansveld heeft de contracten ondertekend voor de overname van Combinatiebouw industriële elektrotechniek BV en CB Assembly BV uit Eersel. Het resultaat van de overname is een nieuwe BV: Mansveld Combinatiebouw BV.

Voor de Mansveld Groep betekent de overname een belangrijke uitbreiding van de reeds aanwezige expertise op het gebied van complexe installatieprojecten. Naast een team van zeer ervaren en hoog gekwalificeerde medewerkers beschikte Combinatiebouw over een compleet ingerichte werkplaats voor het bouwen van schakel- en besturingspanelen, verdelers, machinebekabeling en kabelbomen voor de automotive industrie en de machinebouw. Met de overname kan Mansveld Combinatiebouw BV verder innoveren en zijn klanten een nog completer portfolio aan hoogwaardige elektrotechnische installatiediensten bieden. De nieuwe combinatie verstevigt hiermee de positie op de markt die in toenemende mate om geïntegreerde technieken vraagt.

Omdat Combinatiebouw in staat van faillissement verkeerde, komt de overname als geroepen. Door de overname is nu 80% van de werkgelegenheid veiliggesteld en blijven kennis, deskundigheid en faciliteiten behouden.

Jan-Dirk van de Laar, directeur van Mansveld Combinatiebouw BV, is trots op het bereikte resultaat en de uitbreiding van het dienstenpakket van de Mansveld Groep. Hij ziet de toekomst vol vertrouwen tegemoet: “Inmiddels is de overname geheel afgerond en de productie in de werkplaats in Eersel draait weer op volle toeren. Deze week zijn zelfs de eerste facturen al verstuurd. De expertise van Combinatiebouw op het gebied van industriële automatisering gecombineerd met de expertise van Mansveld op het gebied van
IP-technologie betekent dat wij alle technieken in huis hebben om elektrotechnische systeemintegratie naar een volgend niveau te tillen en onze klanten nog beter van dienst te zijn.

Eric van Schagen (Simac) winnaar BOV-trofee 2015 (25.03.2015)

 Eric van Schagen, eigenaar van Simac is maandag 23 maart 2015 in het Parktheater Eindhoven uitgeroepen tot winnaar van de Beste Ondernemers Visie (BOV) Trofee 2015. Eric ontving de trofee uit handen van juryvoorzitter Tiny Sanders tijdens het drukbezochte evenement. Daarmee is hij winnaar van de jubileumeditie van deze prestigieuze ondernemersprijs. Naast Van Schagen waren de ondernemers Erwin Cootjans (NUNNER Logistics) en Joost van Gestel (Camelot Europe) genomineerd.

SIMAC

Eric van Schagen is de CEO van het familiebedrijf Simac, opgericht in 1971. Het is een technologiebedrijf dat actief is in de Benelux en Midden-Europa. Zij levert en onderhoudt bij middelgrote en grote organisaties hoogwaardige technologie ter verbetering van de bedrijfsprocessen.

INSPIRERENDE AVOND

Het thema van deze jubileumeditie was BOVBAL. Ondernemend Eindhoven genoot van een inspirerende avond met een aansprekend programma waarin het thema in alle facetten terugkwam. Het plenaire programma van de avond was geïnspireerd op een TEDX avond. Niemand minder dan ASML topman Peter Wennink was de keynote speaker. Naast hem verschenen ook Jennifer van der Leegte (VDL), Nienke Meijer (Fontys Hogescholen) en Heleen Herbert (Heijmans) op het podium met een inspirerend verhaal. Rob Scheepers verzorgde het cabaret op deze avond. De drie finalisten van de BOV-Trofee werden, door dagvoorzitter Cindy de Koning, aan de tand gevoeld over hun visie.

Ook werd naast de BOV-Trofee voor de derde keer de ASML Young Talent Award uitgereikt. Drie jonge talenten hielden een pitch van twee minuten. De winnaar van deze derde editie is Henk Arntz, eigenaar van Snocom. De andere finalisten van deze award voor start-ups waren Niels Cannegieter (Thinc ahead) en Mitchell Jacobs (Studio Tast).

bron: www.boveindhoven.nl

Waarschuwing spookfacturen (11.02.2015)

 Beste VOC-ers,

Via één van onze deelnemers kregen wij een spookfactuur (klik hier) toegezonden. Graag willen wij u hiervoor waarschuwen!
Het betreft géén factuur maar een zogenaamde aanbieding. Betaling van de “aanbieding” wordt beschouwd als opdrachtbevestiging!

Ga nooit in op dit soort spookfacturen, wees alert en check bij twijfel de website www.fraudemeldpunt.nl

Afsluiting A50 zomer 2014 (30.06.2014)

Geachte heer, mevrouw,

Rijkswaterstaat staat voor een bereikbare regio. Daarom wordt onderhoud uitgevoerd aan de A50 en werken we aan de omlegging en opwaardering van de Zuid-Willemsvaart. Rijkswaterstaat voert van 11 juli tot en met 8 augustus werkzaamheden uit aan en rond de A50 tussen Eindhoven en Veghel. Weggebruikers en de omgeving moeten rekening houden met verschillende afsluitingen en forse verkeershinder. Voor meer informatie over de werkzaamheden is dit filmpje te bekijken.

De werkzaamheden

Vrijdag 11 juli 23.00 uur tot zaterdag 19 juli 23.00 uur:
Rijkswaterstaat voert groot onderhoud uit aan de A50 en vervangt zowel asfalt als voegovergangen. Daarom is de A50 dicht van knooppunt Ekkersrijt tot afrit 11 Veghel in de richting van Oss/Nijmegen.

Zaterdag 19 juli 23.00 uur tot maandag 28 juli 05.00 uur:
Rijkswaterstaat voert groot onderhoud uit aan de A50 en vervangt zowel asfalt als voegovergangen. De A50 is dicht van oprit 11 Veghel tot knooppunt Ekkersrijt in de richting van Eindhoven.

Maandag 28 juli 05.00 uur tot vrijdag 1 augustus 21.00 uur:
Rijkswaterstaat verhoogt de Julian J. Ewellbrug in het kader van de opwaardering van de Zuid-Willemsvaart. Ter hoogte van de Julian J. Ewellbrug in de A50 over de Zuid-Willemsvaart bij Veghel worden weggebruikers over verschoven en versmalde rijstroken geleid.

Vrijdag 1 augustus 21.00 uur tot maandag 4 augustus 06.00 uur:
Rijkswaterstaat verhoogt de Julian J. Ewellbrug in het kader van de opwaardering van de Zuid-Willemsvaart. Daarom is de A50 tussen oprit 11 Veghel en afrit 10 Eerde dit weekend in beide richtingen afgesloten.

Maandag 4 augustus 06.00 uur tot vrijdag 8 augustus 21.00 uur
Rijkswaterstaat verhoogt de Julian J. Ewellbrug in het kader van de opwaardering van de Zuid-Willemsvaart. Ter hoogte van de Julian J. Ewellbrug in de A50 over de Zuid-Willemsvaart bij Veghel worden weggebruikers over verschoven en versmalde rijstroken geleid.

Verzoek van Rijkswaterstaat
In de factsheets vindt u meer informatie over de werkzaamheden en de omleidingsroutes. Wij vragen u vriendelijk om deze informatie verder door te sturen naar uw klanten en/of relaties. Tevens kunt u de factsheets ophangen in uw kantine/gezamenlijke ruimte om uw medewerkers te informeren. Op deze manier helpt u Rijkswaterstaat om weggebruikers vroegtijdig te informeren, zodat zij zo min mogelijk hinder ondervinden van de werkzaamheden.

Klik hier om naar het overzicht van de werkzaamheden te gaan.

Klik hier om naar de omleidingsroutes te gaan.

Heeft u naar aanleiding van deze informatie nog vragen, kijk dan op www.rijkswaterstaat.nl of www.vananaarbeter.nl/werkzaamhedena50. Of neem contact op met de landelijke informatielijn van Rijkswaterstaat, telefoon 0800 – 8002 (ma t/m zo 06.00–22.30 uur, gratis).

 

Foto's terrasvergadering (30.06.2014)

De foto's van de terrasvergadering d.d. 26 juni 2014 kunt u bekijken in het fotoalbum.

Milieuregels: nog meer aandacht voor veiligheid (26.06.2014)

 

De milieuregels voor bedrijven met gas- en oliegestookte installaties zijn veranderd. Afhankelijk van de grootte van de installatie moeten voortaan ook de brandstofleidingen worden gekeurd door erkende bedrijven.

Veiligheid is een belangrijk thema bij milieu-inspecties. Tijdens bedrijfsbezoeken kijken de inspecteurs bijvoorbeeld naar veilig gebruik en opslag van gevaarlijke stoffen. Ook beoordelen ze de veiligheid van (gas)installaties. Uit bedrijfsbezoeken blijkt dat de nieuwe milieuregels - keuring van installaties én brandstofleidingen - nog niet altijd goed worden toegepast. Daarom is daar extra aandacht voor. Pas als eventuele mankementen zijn opgelost krijgen bedrijven een schriftelijke verklaring van goedkeuring.

Samenwerking voor veiligheid

De Veldhovense ondernemers werken goed mee aan het snel opheffen van eventuele mankementen. Samen met de gemeente onderschrijven zij het belang van veilige installaties en leidingen.
 

Hans v.d. Looij wethouder gemeente Veldhoven (09.05.2014)

Onderstaand bericht ontvingen wij van Hans van de Looij - directeur De Parasol en deelnemer van het Veldhovens Ondernemers Contact:

Komende maandag word ik geïnstalleerd als wethouder in Veldhoven. Dat betekent dat ik op korte termijn De Parasol ga verlaten.
Al ben ik de komende weken nog wel af en toe hier aanwezig in het kader van mijn uitwerkactiviteiten.
Het is de bedoeling dat de voorzitter van ons bestuur, Mark van Hulst, mij in de komende maanden gaat waarnemen, totdat het bestuur een definitieve oplossing voor de vacature heeft bepaald.
Het kan dus in de komende tijd (overgangsperiode) voorkomen dat uw telefoontjes of mailverkeer door zowel mij als Mark worden behandeld.

In elk geval, dank voor de samenwerking in de afgelopen jaren. Wie tot ziens of horens.

MVG
Hans van de Looij
directeur De Parasol

Wij wensen Hans veel succes in zijn nieuwe functie bij de gemeente Veldhoven.

namens bestuur en secretariaat
 

Heroverweging sluiting Businesspoint (2) (08.05.2014)

Update 7 mei 2014:

Op 16 april jl. hebben een groot aantal ondernemers het bericht gehad dat PostNL het Business Point op de Run gaat sluiten. De post kan vanaf 5 mei worden opgehaald op industrieterrein De Hurk in Eindhoven.

Gezien het belang van de ondernemers heeft het VOC een brief gestuurd aan PostNL.

Hierop is inmiddels een reactie gekomen waarop het VOC onmiddellijk weer heeft gereageerd.

Klik hier om deze brief te lezen.

Wereldkampioen Patrick Wuijts - Autobedrijf Verdaat (05.05.2014)

Heroverweging sluiting Business Point PostNL (28.04.2014)

Op 16 april jl. hebben een groot aantal ondernemers het bericht gehad dat PostNL het Business Point op de Run gaat sluiten. De post kan vanaf 5 mei worden opgehaald op industrieterrein De Hurk in Eindhoven.

Gezien het belang van de ondernemers heeft het VOC een brief gestuurd aan PostNL.

Een afschrift hiervan kunt u hier nalezen.

Frank Crooijmans Hoveniers genomineerd voor tuin van het jaar 2014 (10.04.2014)


Frank Crooijmans Hoveniers ( lid van het VOC) is genomineerd in de wedstrijd tuin van het jaar 2014.

Nou kan Frank veel steun gebruiken van zijn collega ondernemers. Hij gaat namelijk ook voor de publieksprijs en vraagt aan alle collega's van het VOC: stem op de tuin van Frank Crooijmans Hoveniers via onderstaande link op Facebook:

https://apps.facebook.com/vhgfotos/?app_data=pro

Selecteer dan tuin 4 de Eclectische tuin te Eindhoven: Je kunt de tuin bekijken via het filmpje.
Wij hopen dat jullie ons steunen in deze wedstrijd.

Alvast bedankt namens Frank en Jeannette Crooijmans


Bedrijfsbezoek Vencocampus te Eersel (27.02.2014)

 

Bedrijfsbezoek Vencocampus te Eersel

Donderdag 20 februari jl. stond de deelnemersbijeenkomst in het teken van een bedrijfsbezoek aan de Vencocampus in Eersel. Oprichter en eigenaar Cor van de Ven ontving de aanwezigen persoonlijk en hield een inspirerend verhaal over het ontstaan, het heden en de toekomst van de Vencocampus.
De Vencomatic Group vertegenwoordigt drie bekende merken in de pluimveesector: Vencomatic, Prinzen (bouwt eigen machines) en Agro Supply (ontwikkelt klimaatunits). Door synergie tussen deze merken biedt de groep innovatieve oplossingen voor ieder pluimveebedrijf.

Innovatie als leidraad

Wie in Eersel langs de Venco Campus rijdt, zal zich al snel verwonderen over het moderne, duurzame gebouw van de Vencomatic Group. En hoewel dat van de zijkant misschien niet direct duidelijk is, heeft het gebouw (van bovenaf gezien) toch echt een eivorm. Dit hoofdkantoor ( de dooier van het bedrijf) van de Vencomatic Group is in 2012 in gebruik genomen. Maar de geschiedenis van het bedrijf is 30 jaar terug gestart. Het begon allemaal met een constructeur met een baanbrekend idee op het gebied van pluimveestallen: het eerste automatische nest. Dit revolutionaire idee staat nog altijd symbool voor het bedrijf en haar zoektocht naar alternatieve oplossingen en het ontwikkelen van duurzame en pluimveevriendelijke producten. “Elk idee duurt 5 jaar voordat het een product is” zo stelt Cor van de Ven.

Handmatig rapen van eieren en uiteindelijk het verbod op de legbatterij vroegen om innovatieve oplossingen zoals het wegrolnest en Rondeel (scharrelkippen die het duurzaamste ei van de supermarkt leggen). De Dierenbescherming heeft zelfs haar ***stempel op de verpakking geplaatst.

In 2012 ontving Cor van de Ven uit handen van Koning Willem Alexander de Koning Willem 1 prijs. De belangrijkste reden: “het bewustzijn van de voetafdruk die de Vencomatic Group op deze aarde zet.”
Cor van de Ven hecht veel belang aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Er zijn inmiddels 10 mensen met een beperking / handicap geïntegreerd. Daarnaast zetten zij gepensioneerde techniekcoaches in voor ondersteuning op het gebied van techniek op de basisschool. Men ziet dat de interesse in techniek groeit.

Duurzaam bouwen / slim bouwen is voor Cor een uitdaging. De zogenaamde faalkosten waren voor hem een doorn in het oog. De Venco Campus is gebouwd volgens de BREEAM NL richtlijn en daarmee hebben zij de beoordeling ‘Outstanding’ behaald als 1e pand in Europa. Per jaar wordt o.a.
€ 240.000,- bespaard op de energiekosten.
“Innoveren blijft hoofdzaak en het verticaal in de keten opereren is niet meer weg te denken”, aldus Cor van de Ven die daarmee zijn betoog afsloot. Hierna volgde een rondleiding door Vencomatic onder leiding van een gids.

 

Foto's Politiek Cafe (21.02.2014)

vice voorzitter Rob Gielissen in onderonsje met minister Henk Kamp tijdens politiek café
 

Minister Kamp in gesprek met Rob Gielissen en Eric van Schagen

Uitnodiging Politiek Cafe (10.02.2014)


Beste mensen,

Namens wethouder (en lijsttrekker) Maarten Prinsen informeer ik jullie over de organisatie van een politiek café waar minister Kamp (E.Z.) te gast is.

Uiteraard zet ik ook uitnodigingen van andere partijen door, indien die aan het VOC gestuurd worden. Het gaat erom dat de ondernemers van Veldhoven een weloverwogen keuze maken op 19 maart a.s.

Met vriendelijke groet,

Aloys Putmans

_____________________________________________________________________________
 

Uitnodiging Politiek cafe met minister Kamp maandag 17 februari.

De Veldhovense VVD organiseert maandag 17 februari aanstaande een politiek cafe in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen.
Speciale gastspreker deze avond is minister Kamp van economische zaken.
Belangrijke thema’s die aan de orde zullen komen zijn:

• Veiligheid
• Economie
• Bereikbaarheid

De avond begint om 19.30 uur inloop vanaf 19.00 uur.
Het politiek café wordt gehouden in de MFA Noord aan de Smelen.
Iedereen die interesse heeft is op deze avond van harte welkom.
Er is voldoende ruimte om vragen te stellen aan een forum waarin ook minister Kamp zitting heeft.
De avond zal duren tot ongeveer 21.00 uur.

Voor nader informatie kunt u contact opnemen met :
Maarten Prinsen, lijsttrekker VVD Veldhoven via M.Prinsen17@chello.nl
of maarten.prinsen@veldhoven.nl

 

BAM uitvoerder project Kempenbaan Midden (10.01.2014)

BAM uitvoerder project Kempenbaan Midden

De Koninklijke BAM groep wordt de aannemer voor de vernieuwing van het
middengedeelte van de Kempenbaan. Op donderdag 9 januari heeft BAM met de
gemeente Veldhoven het contract getekend. De BAM maakt de concrete planning
voor de uitvoering zo snel mogelijk bekend. De werkzaamheden zullen starten in het
voorjaar van 2014 en zijn december 2014 klaar. Deze week zijn nutsbedrijven al
begonnen met voorbereidend werk voor het verleggen van kabels en leidingen. Na
het middengedeelte worden ook het oostelijk en westelijk gedeelte inclusief een
aansluiting op de A67 aangepakt. Deze werkzaamheden lopen door tot in 2017.
Uiteraard veroorzaken deze werkzaamheden overlast, maar zowel de aannemer als de
gemeente Veldhoven zullen maximaal inzetten om hinder zoveel mogelijk te voorkomen. Dit
gebeurt door tijdige communicatie, slimme planning en het inzetten van maatregelen om de
bereikbaarheid zo goed mogelijk te handhaven (o.a. omleidingsroutes). Bedrijven en bezoekers
op De Run kunnen zelf, door middel van mobiliteitsmanagement, ook veel doen om de
bereikbaarheid te verbeteren. Bijvoorbeeld door buiten de spits met de auto te reizen, te
carpoolen of de auto in te ruilen voor een ander vervoermiddel. Niet alleen tijdens de
werkzaamheden, maar ook daarna.

Incident management
Eén van de maatregelen is het toepassen van zogeheten Incident Management. Dit zijn
maatregelen die de weg weer snel vrij maken voor verkeer nadat een incident heeft
plaatsgevonden. Rijkswaterstaat past deze maatregelen ook toe op snelwegen. Zo verwijderen
takelwagens binnen een bepaalde tijd na een ongeluk blokkerende auto’s. Deze maatregel
wordt voor in ieder geval een jaar toegepast op de Kempenbaan en de Heerbaan.

Vernieuwing Kempenbaan
De huidige infrastructuur staat de economische ontwikkeling steeds meer in de weg. Nu al
staat het verkeer op de Kempenbaan vaak vast, zeker tijdens de spits. De gemeente
Veldhoven gaat de Kempenbaan de komende jaren daarom ingrijpend vernieuwen. Meest in
het oog springende verbeteringen zijn een aansluiting op de A67 aan de westkant en een
goede aansluiting op de N2 aan de oostkant. Verder wordt het aantal rijbanen in beide
richtingen vergroot naar 2x2-baans en worden kruispunten verbeterd om de doorstroming te
bevorderen.

"Samen maken we De Run slim en snel bereikbaar"
Meer informatie over het project kunt u vinden op www.veldhoven.nl/kempenbaan

Masterplan De Run 2.0: klaar voor de toekomst (11.11.2013)

 

Vrijdag 8 november ondertekenden Het Veldhovens Ondernemers Contact (VOC), de Brabantse Ontwikkelingsmaatschappij (BOM), BHB Capital en de gemeente Veldhoven het Masterplan De Run 2.0. Met dit vernieuwde Masterplan willen deze partijen De Run verder ontwikkelen tot een hoogwaardig modern, dynamisch en duurzaam bedrijventerrein. Dit gebeurt door gerichte facilitering van marktinitiatieven op het gebied van herstructurering en gebiedsontwikkeling.

Het Masterplan De Run dateert uit 2007. Dit plan, opgesteld samen met bedrijven op De Run, gaat over de herstructurering van Veldhovens grootste bedrijventerrein, gelegen in de kom van de A2 en A67. Het plan geeft een analyse van de kansen en bedreigingen voor het bedrijventerrein en noemt vijftien deelprojecten waar we afgelopen zes jaar intensief aan gewerkt hebben.
Masterplan de Run 2.0 vormt een uitnodiging aan de markt. In het plan worden kansen gesignaleerd en handreikingen gedaan. Het VOC, de BOM en de gemeente Veldhoven hopen dat ondernemers deze handreiking omarmen en in gesprek gaan met betrokken partijen. Dit om te werken aan ons gezamenlijk doel, namelijk de versterking van de economische dynamiek aan De Run binnen de Brainportregio.
 

Op de foto staan van links naar rechts wethouder Maarten Prinsen ,
Tom Jeltema (VOC) Ad van der Heijden (BOM)
 

Expositie (11.10.2013)

Tijdelijk openstelling Provincialeweg (19.08.2013)

De Provincialeweg nabij de Kempenbaan wordt uiterlijk begin september tijdelijk opengesteld vanwege aankomende grootschalige werkzaamheden. De barriers en de omleidingsborden worden verwijderd. Ook worden de afgezette rijstroken voor openstelling schoongeveegd. Er worden verkeersregelaars tijdens de dag van openstelling ingezet om het verkeer in veilige/goede banen te leiden. De openstelling van de Provincialeweg duurt zolang als werkzaamheden aan met name de Kempenbaan dit noodzakelijk maken.

Voor verdere informatie verwijs ik u naar de bijgevoegde informatiebrief.

Uitnodiging "meer dan welkom" (05.08.2013)

Geachte ondernemer,

Waarschijnlijk bent u op de hoogte van het sociaal akkoord tussen kabinet en de sociale partners. Belangrijk element in dit akkoord gaat over een nieuwe aanpak om mensen met een arbeidsbeperking aan de slag te helpen bij gewone werkgevers en de overheid. Hoe gaan we dat met elkaar doen? En waarom? Wat is de toegevoegde waarde om als werkgever/ondernemer mensen met een beperking aan te nemen?

Als u geïnspireerd wilt worden met ervaringsverhalen en mooie voorbeelden over hoe mensen met een beperking zich nuttig maken en zich thuis voelen in het bedrijfsleven, bij maatschappelijke organisaties en gemeentelijke instellingen, dan bent u van harte uitgenodigd voor de regionale netwerkbijeenkomst ''Meer dan welkom!'' op vrijdag 16 augustus 2013 van 14 tot 17 uur in het gemeentehuis van Veldhoven.

Deelname is gratis. U kunt zich tot woensdag 14 augustus 2013 aanmelden via www.veldhoven.nl. Enkele dagen voor de bijeenkomst ontvangt u het programma en de routebeschrijving. Kijk voor meer informatie op www.weekvandetoegankelijkheid.nl.

Ik ben er! Komt u ook?

Met vriendelijke groet,

Caroline van der Weijden, wethouder gemeente Veldhoven
Portefeuillehouder Participatieplein
 

Nieuws over energiebesparing (24.06.2013)

Hulp nodig bij realiseren energiebesparende initiatieven?
Ondernemers of andere partijen met goede ideeën voor energiebesparing of duurzame energieopwekking, kunnen met een concrete hulpvraag aankloppen bij Smart Energy Regions (SER). Dit netwerk wil innovatie en bedrijvigheid op het gebied van energie in de gebouwde omgeving stimuleren.

Uw eigen energie duurzaam opwekken
Met zijn allen verbruiken we veel energie. Het merendeel daarvan is nog grijze stroom en aardgas. Hier in de regio wordt maar een klein deel van de energie die we verbruiken duurzaam opgewekt. Dat wil zeggen met de zon, water of vanuit biomassa (bijvoorbeeld mest, houtsnippers). Het doel is om uiteindelijk als regio energieneutraal te worden. Alle energie die we verbruiken wordt op een duurzame manier wordt opgewekt. Dat betekent dat er veel energie bespaard moet worden, en een flinke verandering in hoe en waar de energie wordt opgewekt. Er zal veel meer duurzame energie in de woon- en werkomgeving opgewekt gaan worden. Dit proces van verandering noemen we 'Energietransitie'. De regio Eindhoven werkt hieraan vanuit haar regionale Energietransitieprogramma

Initiatieven verder brengen
Smart Energy Regions biedt bedrijven of andere partijen ondersteuning aan bij initiatieven op het gebied van energietransitie in de gebouwde omgeving. Ondersteuning kan bijvoorbeeld zijn het zoeken van een pilot locatie, initiatieven en bedrijven koppelen, onderzoek en markt aan elkaar koppelen of ondersteuning bieden bij het vinden van aanvullende financiering. De bedoeling is om hiermee initiatieven stappen verder te brengen. Partijen met initiatieven en een concrete ondersteuningsvraag kunnen contact opnemen met een van de SER partners. Partners van Smart Energy Regions zijn de TUe, de provincie Noord-Brabant, Brainport Development, het Samenwerkingsverband Regio Eindhoven, de BOM en Bright Move.

Fondsen
Er zijn verschillende fondsen beschikbaar voor aanvullende financiering bij initiatieven. Deze variëren van een subsidie, tot een lening of participaties. Op www.sre.nl/energietransitie vindt u een overzicht van de fondsen van Smart Energy Region partners.
 

Baetsen-Groep klimt naar Niveau 3 op MVO Prestatieladder (20.06.2013)

Op 14 juni heeft de Baetsen-Groep het certificaat ‘MVO Prestatieladder – Niveau 3’ uitgereikt gekregen. Op deze 5-tredige ladder, die inzichtelijk maakt in hoeverre organisaties hun bedrijfsvoering en managementsysteem maatschappelijk verantwoord vormgeven, was Baetsen al gecertificeerd voor Niveau 1. Met deze stijging op de ladder schaart de Baetsen-Groep zich onder een select gezelschap: in Nederland zijn slechts zo’n 150 organisaties MVO-gecertificeerd voor Niveau 3 of hoger. In deze certificeringsronde heeft Baetsen ook enkele andere certificeringen geprolongeerd en/of verbreed, waaronder ISO 9001 (Kwaliteitssysteem), VCA* (Veiligheidsbeheerssysteem) en ISO 14001 (Milieumanagementsysteem).

Maatschappelijk betrokken
De Baetsen-Groep, actief in speelvelden als afvalinzameling en recycling, grond- en bouwstoffen, containers, transport, hijswerk, grond- en sloopwerken, richt zich in haar kernactiviteiten expliciet op duurzaamheid, maar heeft in een uitvoerige audit aangetoond breed maatschappelijk betrokken te zijn. Middels ondermeer een jaarverslag over Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen heeft Baetsen inzicht gegeven in hoe de belangen van Mens, Milieu en Maatschappij door de organisatie zijn gediend in het jaar 2012. Hierbij is gekeken naar interne factoren zoals hoe met eigen werknemers wordt omgegaan, maar ook naar externe factoren zoals de bijdrage die wordt geleverd aan de natuurlijke, sociale en economische leefomgeving.

Van missie naar praktijk
In haar bedrijfsfilosofie heeft de Baetsen-Groep aandacht voor haar omgeving een prominente plek gegeven, waarbij de organisatie met name haar expertise op het gebied van duurzaamheid wil inzetten. Om deze filosofie in praktijk te brengen richt Baetsen zich primair op het terugwinnen van grondstoffen uit afvalstromen, om hiermee een overschot aan afval en een tekort aan grondstoffen tegen te gaan. Daarbij werkt Baetsen meer en meer samen met partners in de keten.
Daarnaast zijn in de eigen bedrijfsvoering initiatieven, maatregelen en systemen opgenomen om de belangen van Mens, Milieu en Maatschappij te behartigen. Maatregelen om energie, water en brandstoffen te besparen, veiligheidsprotocollen, investeringen in duurzame technologieën, scholing en loopbaanontwikkeling voor eigen medewerkers en betrokkenheid bij maatschappelijke instanties en initiatieven zijn enkele praktische voorbeelden. Een van de concrete activiteiten is het verzorgen van lessen op basisscholen over (verantwoord omgaan met) afval, het scheiden hiervan, recyclen en duurzaamheidsbesef.

Inspireren
“Certificering is voor de Baetsen-Groep geen doel op zich”, licht algemeen directeur Hans van Roosmalen toe. “Je handelen in de praktijk is belangrijker dan de lijstjes die er aan de muur hangen. Maar de ‘paaltjes langs de route’ laten wel zien of je op de goede weg bent, en het is wel geweldig om daarin bevestigd te worden! Bovendien geeft het extra vertrouwen aan onze klanten en partners en onze omgeving. En zeker op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen geldt dat we hopen ook anderen te inspireren tot ondernemen met oog voor de wereld waarin we leven.”
 

Wegwerkzaamheden en weekendafsluitingen (21.05.2013)

Wegwerkzaamheden en afsluitingen A2  -  A50  -  A67

Er wordt weer hard gewerkt aan een goede bereikbaarheid van Veldhoven.
De komende tijd staan een groot aantal werkzaamheden op de planning.

Klik hier om de werkzaamheden en afsluitingen aan de A2 en A50 te bekijken.

Klik hier om de werkzaamheden en afsluitingen aan de A67 te bekijken.
 

Dode Hoek Campagne (25.04.2013)

Blijf uit de Dode hoek !!

Beste ondernemer,

Brabantbreed wordt vanaf half april gestart met de campagne 'Blijf uit de Dode-hoek!'. Dit om aandacht te vragen voor dode-hoek ongevallen. Er gebeuren ieder jaar nog steeds dode-hoek ongevallen. Vaak met dodelijke afloop (circa 20 dodelijke (fiets)slachtoffers per jaar). Een communicatie-campagne hangt aan dit project vast via diverse media. Het zou mooi zijn als ook Veldhovense bedrijven meedoen aan deze actie!

Voor u als ondernemer houdt het in, dat er op iedere vrachtauto 1 sticker (50 bij 50 cm) komt aan de rechtervoorzijde van de oplegger of truck zelf. Dit naar onderstaand voorbeeld:

 

In de regio Eindhoven neemt het Samenwerkingsverband Regio Eindhoven (SRE) de kosten voor haar rekening. Voorwaarde is wel dat de bestellingen voor 30 april a.s. gedaan moeten worden. Het aantal vrachtauto's dat u wilt bestickeren, kunt u rechtstreeks aangeven bij de Stickerkoning: Narrana Bouman van de Stickerkoning via info@stickerkoning.nl, via 040-2417417 of via www.stickerkoning.nl met vermelding van “DodeHoek sticker provincie Noord Brabant/regio SRE”. Indien u via de mail bestelt graag een cc sturen naar n.rongen@sre.nl (projectleidster verkeersveiligheid bij het SRE). De stickers worden maximaal 2 weken na bestelling afgeleverd op het door uw opgegeven adres.

Heeft u vragen en/opmerkingen?
Neem dan gerust contact op met Paul.konings@veldhoven, medewerker verkeer bij de gemeente Veldhoven (040-2584297)

Hopelijk doet u mee met deze -tot 30 april gratis- actie om de verkeersveiligheid te verbeteren!

 

Milieubarometer: jaar gratis (11.02.2013)

Milieubarometer jaar gratis voor Veldhovense bedrijven
Supersnel een milieurapport

Gebruikers van de Milieubarometer kunnen nu met slechts enkele muisklikken een milieurapportage maken. De rapportgenerator die aan de Milieubarometer is toegevoegd zet alle milieuprestaties op een rij. Deze extra tool bespaart bedrijven die willen communiceren over hun milieuprestaties veel tijd.

Steeds meer bedrijven willen laten zien dat ze aan duurzaamheid werken. De Milieubarometer is een nuttig instrument om hun prestaties te meten en monitoren. Met de rapportgenerator is het nu heel simpel om hier doeltreffend over te communiceren. De gemeente Veldhoven stelt dit handige instrument voor een eerste (proef) jaar gratis beschikbaar aan Veldhovense bedrijven en instellingen. Voor meer informatie hierover zie www.veldhoven.nl (zoekterm 'milieubarometer'). Draag bij aan een duurzaam Veldhoven in 2030!

Milieurapport
In het Milieubarometerrapport staat hoe het bedrijf scoort op het gebied van milieu, kosten en CO2. De gebruiker selecteert zelf welke grafieken en tabellen hij wil tonen in het rapport. Het is bijvoorbeeld mogelijk om de eigen prestatie naast het branchegemiddelde te zetten. De rapportage is direct bruikbaar voor het management en om aan klanten de milieuprestatie van het bedrijf te laten zien.

Milieubarometer
De Milieubarometer is een instrument voor het MKB waarmee bedrijven eenvoudig en snel inzicht krijgen in hun milieuscore, CO2-uitstoot en besparingsmogelijkheden. De Milieubarometer biedt grafieken, kengetallen, de CO2-footprint en branchespecifieke maatregelenlijsten. Daarnaast is het mogelijk het eigen bedrijf te vergelijken met zo’n vijftien branchegemiddeldes. Ook is in 2011 een module toegevoegd om MVO-doelen (maatschappelijk verantwoord ondernemen) te monitoren.

 

Get Connected 2013 (31.01.2013)

De foto's van de nieuwjaarsparty van dinsdag 29 januari zijn te bewonderen in het fotoalbum.

Klik hier om direct naar het fotoalbum te gaan.

Nieuwjaarsparty 29 januari 2013 (18.01.2013)

De foto's van VOC goes on Ice staan in het fotoalbum (18.12.2012)

Een foto-impressie van de sfeervolle bijeenkomst tijdens Echt Veldhovensz on Ice is te bewonderen in het fotoalbum op deze site.

 

Klik hier om de foto's te bekijken

Nacht- en weekendafsluiting A2 9-11 november (02.11.2012)

 

Aankondiging nacht- en weekendafsluiting
A2 ’s-Hertogenbosch –Eindhoven
van 9 november tot en met 11 november

Geachte heer/mevrouw,

In het kader van het project ‘Verbreding A2 ’s-Hertogenbosch-Eindhoven’ informeren wij u graag over de nacht- en weekendafsluiting van 9 november tot en met 11 november. In het weekend van 9 tot en met 11 november vinden er onder andere werkzaamheden plaats aan de portalen voor verkeerssignalering. Hiervoor is de A2 tussen aansluiting Boxtel noord en Best west twee nachten afgesloten in beide richtingen.
De verbindingsweg A2 bij knooppunt Ekkersweijer is het gehele weekend afgesloten richting ’s-Hertogenbosch. Dit is nodig voor het aanbrengen van nieuwe voegovergangen op de viaducten. Het verkeer moet rekening houden met omleidingen en langere reistijd. Let op: alle benodigde op- en afritten op dit traject zijn afgesloten vanaf 20.00 uur.

Omleidingen en langere reistijd
Rijkswaterstaat verwacht tijdens de werkzaamheden verkeershinder. Weggebruikers worden geadviseerd om goed voorbereid op reis te gaan. Automobilisten moeten rekening houden met omleidingen en langere reistijd. Alle omleidingen worden ter plaatse aangegeven.
In geval van ongunstige weersomstandigheden kunnen de werkzaamheden worden verschoven naar een ander weekend. Mocht verschuiven nodig zijn, dan maakt Rijkswaterstaat dat de donderdagmiddag voor de afsluiting bekend.

Meer informatie via 0800-8002 en VanAnaarBeter.nl
Heeft u na deze mail nog vragen? Bel dan ons gratis informatienummer: 0800-8002. Wij zijn dagelijks tussen 06.00 uur en 22.30 uur te bereiken. Actuele informatie over de afsluitingen vindt u op www.vananaarbeter.nl.

Met vriendelijke groet,

Rijkswaterstaat
projectteam A2 ’s-Hertogenbosch-Eindhoven

www.rijkswaterstaat.nl

 

 



 

Waaschuwing facturen van Data Service (19.10.2012)

LET OP VOOR FACTUREN VAN DATA SERVICE!

Geachte deelnemers,

Eén van onze deelnemers heeft bijgaande factuur ontvangen voor een dienst die NIET aan hen is geleverd.
Op de website: www.fraudemeldpunt.nl kunt u alle spooknota’s etc. bekijken die in omloop zijn.
Grote alertheid blijft dus gewenst! In dit geval is vervolgactie WEL noodzakelijk.
Ook dit kunt u lezen in onderstaand bericht en op de website waar u tevens de fraude kunt melden.

Wij menen er goed aan te doen u op deze praktijken te wijzen.

Onderstaand nieuwsbericht komt ook van de website http://www.fraudemeldpunt.nl/nieuwsbericht/let_op_voor_facturen_van_data_service


24-07-2012
Wij ontvangen nog steeds vele meldingen inzake DATA Service. Ondernemers geven aan een factuur te hebben ontvangen voor een 'eenmalige zoekmachine optimalisatie'.
De desbetreffende ondernemers verklaren echter zich niet bewust te zijn hiertoe op enigerlei wijze opdracht te hebben verstrekt en in ieder geval nooit enige intentie daartoe te hebben gehad.
Mocht u een dergelijke factuur ontvangen of ontvangen hebben terwijl u veronderstelt nooit opdracht te hebben verstrekt, negeer deze dan niet maar verzoek, bij voorkeur per aangetekend schrijven, DATA Service opheldering te geven over de overeenkomst waarop zij deze factuur baseren. Het advertentiebureau moet kunnen bewijzen dat een overeenkomst tot stand is gekomen.
Meldt u de ontvangst van een dergelijke factuur / herinnering ook altijd bij ons. Let u erop dat dit geen spooknota is die in hun lijst van spooknota's genoemd wordt. De spooknota's in deze lijst kenmerken zich door de kleine letters, die aangeven dat het geen nota maar een aanbod is. DATA Service heeft deze kleine letters niet!

 

Ook een ander bedrijf uit Veldhoven kreeg een dubieuze factuur!

Hier suggereerde men zelfs dat het een herinnering was.

Klik hier om deze zogenaamde "herinnering" te bekijken.

 

Weekendafsluiting A2 (18.10.2012)

Waarschuwing! (08.10.2012)

Geen gemeentegids Veldhoven!

Beste ondernemers,

Een Veldhovense ondernemer meldde bij ons het volgende:
Hij is telefonisch benaderd door een bedrijf (naam onverstaanbaar) dat zijn vermelding in de gemeentegids wilde nalopen, of alles nog klopte en of hij ook op een website van Veldhoven vermeld wilde worden.
Aan het einde van het gesprek werd aangegeven dat hem hiervoor een factuur van 120 euro exc. BTW zou worden toegestuurd!

• De gemeente Veldhoven geeft geen gemeentegids meer uit en heeft geen website waarop bedrijven en organisaties vermeld kunnen worden;
• De gemeente Veldhoven werkt niet mee samen met een bedrijf voor een gemeentegids of website;
• Als bedrijven/organisaties ingaan op dit aanbod is het voor eigen verantwoording en risico.

Meer info:
http://www.veldhoven.nl/Nieuws/Berichten/bericht/Waarschuwing-over-controle-vermelding-in-gemeentegids.htm

Met vriendelijke groet,

Robbert Speksnijder

economische zaken/accountmanagement startende ondernemers, detailhandel en horeca
afdeling Maatschappelijke en Stedelijke Ontwikkeling
Telefoon: (040) 25 84 160
Bezoekadres: Meiveld 1, Veldhoven
Postadres: Postbus 10101, 5500 GA Veldhoven
 

Duurzaam ondernemen loont! (08.10.2012)


Goede bedrijfsresultaten, milieuwinst en positieve bijdrage aan samenleving

Op de dag van de duurzaamheid (10/10) wil de gemeente extra aandacht vestigen op duurzaam ondernemen. Bedrijven kunnen namelijk een belangrijke bijdrage leveren aan een duurzaam Veldhoven in 2030. Duurzaam ondernemen is ondernemen met de juiste balans tussen profit (economie), people (maatschappij) en planet (milieu). In de Wet Milieubeheer staat dat bedrijven de milieubelasting en risico's moeten beperken en maatregelen moeten treffen op het gebied van onder meer energiebesparing, afvalpreventie, veiligheid en bodembescherming. Duurzaam ondernemen gaat verder dan deze wettelijke verplichtingen.

Samen duurzaam
De gemeente streeft naar een duurzaam Veldhoven in 2030. In de eigen bedrijfsvoering en projecten speelt duurzaamheid daarom een belangrijke rol. De gemeente probeert zelf ook zoveel mogelijk energie te besparen door bijvoorbeeld de zonnepanelen op gemeentelijke gebouwen. Maar de gemeente kan het niet alleen. De gemeente hoopt dat meer Veldhovense bedrijven met duurzaam ondernemen 'aan de slag' willen gaan.

Voorbeelden in Veldhoven
Er zijn in Veldhoven al bedrijven die (niet verplichte) maatregelen hebben getroffen of op korte termijn treffen. Het Máxima Medisch Centrum heeft bijvoorbeeld onlangs een grootschalig bodemenergiesysteem in gebruik genomen. De firma Baetsen rijdt met vuilnisauto’s op aardgas. Installatiebureau Gebr. Van Hout gaat elektrische auto’s aanschaffen. ASML halveert de eigen CO2 uitstoot in 2015 dankzij een duurzaam energiebeleid. Refurbished Systems knapt gebruikte medische apparatuur op voor hergebruik.

Meer informatie
Op www.veldhoven.nl onder 'duurzaam ondernemen' staat meer informatie over bijvoorbeeld (de voordelen van) groen en natuurmaatregelen, het toepassen van 'cradle to cradle' in uw bedrijfsvoering, tips voor detailhandelsbedrijven en een link naar de wettelijk verplichte energiebesparingsmaatregelen (voor de grotere verbruikers). De gemeente biedt ook de mogelijkheid om landelijke internetprogramma's gratis te gebruiken. Deze programma’s kunt u één jaar op proef gebruiken om uw bedrijfsvoering of gebouw duurzamer te maken.

Als uw bedrijf duurzaamheidsmaatregelen heeft getroffen (bijvoorbeeld groene energie inkoopt), wil de gemeente dat graag weten. Stuur een e-mail naar omgevingsloket@veldhoven.nl.

Aanleg stamriool Kempenbaan (21.08.2012)

Aanleg stamriool Kempenbaan

Maandag 27 augustus starten werkzaamheden aan het stamriool bij de Kempenbaan, nabij de randweg N2. Naar verwachting is het werk medio oktober klaar.

Het bestaande stamriool langs de A2/N2 moet wordt verlegd in verband met de ontwikkeling van de Run 1000 en 2000. Dat betekent dat een nieuw stamriool wordt aangelegd in de groenstrook langs de randweg, vanaf de Kempenbaan tot aan de Run 4000.

Verkeershinder
In het weekend van 1 september wordt het stamriool onder de Kempenbaan aangelegd. Daardoor kan verkeershinder ontstaan. Van vrijdag 31 augustus 22.00 uur tot maandag 3 september 05.00 uur is er voor beide richtingen steeds één rijstrook (2 x1) beschikbaar. Verkeersregelaars zullen de doorstroom begeleiden. Verder blijft de overlast voor het verkeer tot een minimum beperkt. Het grootste deel van de werkzaamheden vindt namelijk plaats naast de weg.

Bereikbaarheid woningen
Een aantal woningen aan de Run 2100 zal tijdelijk minder goed bereikbaar zijn. Uiteraard informeert de gemeente de bewoners van deze woningen tijdig en persoonlijk en zorgen we ook voor bereikbaarheid tijdens calamiteiten / toegankelijkheid voor hulpdiensten.

Wat is een stamriool
Een stamriool, ofwel hoofdriool, verzamelt al het rioolwater in een bepaald gebied. In dit geval worden rioolbuizen gebruikt met een doorsnede van 1,25 meter.

 

Workshop Social Media (13.08.2012)

Veel ondernemers vinden inmiddels hun weg naar Social Media, ze hebben een Facebook pagina, maken connecties op Linkedin en een enkeling waagt zich aan het Twittervogeltje.
Volgen, volgen, connecten, connecten, online, online lijken de trefwoorden voor zakendoen anno 2012.
Maar hoe gaat u nu aan de slag met Social Media? En als u dan al begonnen bent waarom bent u er dan mee begonnen?
Vraag een enkele ondernemer wat het hem/haar tot nu toe oplevert en het gros moet het antwoord schuldig blijven.
Op deze middag nemen wij u mee door de mogelijkheden van Social Media, hoe start u ermee, welke doelstellingen mag u eraan koppelen en hoe gaat u het allemaal efficiënt inzetten?

• De opkomst en impact van Social Media voor het (moderne) zaken doen in cijfers en trends
• Hoe word ik minder afhankelijk van Google en verhoog ik mijn online zichtbaarheid?
• Linkedin: krachtig platform in de B2B omgeving (of is het P2P, People2People)?
• Waarom Twitter een geschenk is voor bedrijven!
• Wat zijn de mogelijkheden van Facebook, wanneer wel en wanneer niet?
• Andere nieuwe ontwikkelingen om rekening mee te houden
• Hoe ga ik straks van start?

                                           

De sessie wordt verzorgd door Richard van der Blom, eigenaar van Just Connecting BV, gastdocent aan diverse universiteiten en hogescholen inzake Social Media en dé Linkedin expert van Nederland.
Just Connecting BV verzorgt al sinds 2008 training, begeleiding en consultancy op het gebied van zakelijk en effectief inzetten van Social Media, de afgelopen jaren hebben zij meer dan 15.000 ondernemers toegesproken en meer dan 100 bedrijven intensief begeleid en getraind.

VOC-deelnemers mogen maximaal 1 persoon per bedrijf aanmelden voor deze workshop, U kunt kiezen uit de workshop op 9 oktober of  23 oktober van 13.00 - 16.30 uur. U kunt dus kiezen uit één van beide data.

Waarschuwing Nepfacturen (26.06.2012)

Helaas zijn er weer nepfacturen in omloop.

Wanneer u hier klikt ziet u een factuur van MKB Registratie Services: een bedrijf wat een zogenaamde aanbieding doet maar de aanbieding oogt als een jaarlijkse bijdrage (alsof u deze al eerder heeft betaald)

Uw alertheid is natuurlijk altijd gewenst bij facturen die u ontvangt.

Weet u niet zeker of deze facturen correct zijn, dan kunt u dit altijd checken op www.fraudemeldpunt.nl

 

Brainport Bereikbaar Pas (19.04.2012)

Brainport Bereikbaar Pas

De Brainport Bereikbaar Pas is een pas waarop verschillende mobiliteitsdiensten voor werknemers staan en kan door werkgevers aangeschaft worden als collectief bedrijfsabonnement. Zo kunnen werknemers dankzij de Brainport Bereikbaar Pas in 2012 voordelig gebruik maken van het busvervoer in het gehele SRE-gebied. Dit geldt voor alle dagen van de week, inclusief het weekend en de feestdagen. Aanvullend kan men met Pas gebruik maken van de OV-fiets (incl. de ritten) waarmee uw werknemers in heel Nederland het eerste of laatste stukje van hun reis snel en flexibel kunnen afleggen. En dat is ook nog eens goed voor de gezondheid.
Een Brainport Bereikbaar Pas kost slechts 17,80 euro per maand (excl. BTW). Daarnaast betaalt u per pas eenmaal per kalenderjaar 26,44 euro administratie- en pasaanmaakkosten (excl. BTW). De Brainport bereikbaar Pas is een initiatief van Stichting Brabant MobiliteitsManagement (BRAMM).

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van de Brainport Bereikbaar Pas of wilt u graag weten wat BRAMM voor u kan betekenen? Neem dan contact op met BRAMM via info@BRAMM.nl of via 088-0114310 of kijk op de website www.BRAMM.nl

 Stichting Brabant MobiliteitsManagement is een initiatief van: Provincie Noord-Brabant, Samenwerkingsverband Regio Eindhoven, Kamer van Koophandel Brabant, Brabants Zeeuwse Werkgeversvereniging en BrabantStad.
 

Laatste nieuws over de Hovenring (29.03.2012)

Update: 29 maart 2012

De laatste informatie over de Hovenring dateert alweer van half februari. In de tussentijd is er wel het een en ander gebeurd, maar niet zo zichtbaar. Er is volop aan de verlichting gewerkt en aan de keerwanden in de bochten van de kruising. Sinds afgelopen week is er echter weer meer zichtbare activiteit. Graag vertellen we u daar wat meer over.

Vervangen ankerstaven
Afgelopen week zijn de nieuwe ankerstaven voor de tuikabels van de Hovenring geleverd en deze week is er gestart met het verwisselen van deze ankerstaven. De tuien worden tui voor tui gedemonteerd zodat de ankerstaven vervangen kunnen worden. Hiervoor worden twee grote kranen ingezet. Gelijktijdig met het vervangen van de ankerstaven zijn ook de schilders gestart. Het weer is op dit moment gunstig om de laatste verflaag op de brug aan te brengen.

Afsluiting
Totdat de ankerstaven vervangen zijn blijft de kruising afgesloten voor al het verkeer. De verwachting is dat de kruising eind april weer wordt opengesteld voor gemotoriseerd verkeer. Deze datum is sterk afhankelijk van de weeromstandigheden. Bij veel wind kunnen we niet met de kranen naar boven en bij neerslag of een te lage temperatuur kunnen we niet schilderen. De fietsers en voetgangers kunnen vanaf eind mei gebruik maken van de Hovenring.

Dempers
De definitieve dempers worden op dit moment ontworpen. Naar alle waarschijnlijkheid worden dit dempers die op de tuien zelf gemonteerd worden. Het type en de positie van deze dempers wordt op dit moment bepaald. Deze dempers zijn eind april nog niet beschikbaar, daarom brengen we na het vervangen van de ankerstaven weer spanbanden aan. Zodra de definitieve dempers beschikbaar zijn worden deze gemonteerd en verwijderen we de spanbanden. Dit zal nog enige overlast voor het verkeer veroorzaken.

Meer informatie
Mocht u hierover nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met Irmo Kaal, projectmanager Hovenring: i.kaal@eindhoven.nl / 040-2386315.

 

Aert Swaens steekt handen uit de mouwen (23.03.2012)

Baetsen start project milieueducatie (23.03.2012)

Afsluiting Hovenring en Provincialeweg (07.02.2012)

Zoals u wellicht al vernomen heeft, is de Hovenring onverhoopt langer dicht. In nauwe samenspraak met o.a. de gemeente Eindhoven hebben wij (gemeente Veldhoven) gemeend extra verkeersmaatregelen te moeten treffen. Een betere doorstroming op de omleidingsroutes is vooral van belang. De belangrijkste maatregel is dat wederom de Provincialeweg afgesloten wordt. Dat gebeurt a.s. vrijdag 10 februari. Verder worden de verkeerslichten op het kruispunt Vijverstraat-Burcht-Heerbaan op knipperen zetten.

Op onze website www.veldhoven.nl is een artikel gewijd aan de Provincialeweg. Hopelijk gaat de Hovenring snel weer open. Wanneer dat is, weet gemeente Eindhoven nog niet. Ze denken nu aan medio april. Als de Hovenring weer open gaat, gaat de Provincialeweg ook weer open.

Op de website van de gemeente Eindhoven is meer informatie over de Hovenring te vinden: www.eindhoven.nl/hovenring.

Klik hier voor de informatiebrief die deze week rondgebracht in de omgeving van de Provincialeweg, waaronder de bedrijven op De Run 1000,2000, 3000 en 5100.
Daarnaast wordt een aantal grote bedrijven/instellingen per email geïnformeerd.
 

Camerabeelden leiden tot aanhoudingen verdachten poging inbraak (27.01.2012)

Veldhoven, 25-01-2012 •

Na het constateren van een verdachte situatie op de camerabeelden van de Regionale Toezicht Ruimte (RTR) heeft de politie afgelopen nacht drie mannen aangehouden op een bedrijventerrein in Veldhoven. Ze worden verdacht van een poging inbraak in een bedrijf.

Op camerabeelden van de RTR was afgelopen nacht te zien dat op de Oersebaan in Veldhoven een auto stopte waaruit een aantal personen sprongen die het bedrijventerrein Habraken opliepen. Gewaarschuwde agenten gingen direct poolshoogte nemen en speurden de omgeving af. Ze troffen rond 1.30 uur twee mannen liggend op de grond aan op het bedrijventerrein. Het gaat om een 28-jarige man uit Tilburg en een 29-jarige man uit Kaatsheuvel. Zij werden beiden aangehouden. Op de Oersebaan werd een auto met daarin een 24-jarige man uit Tilburg aangetroffen. Ook hij is aangehouden. De auto is voor verder onderzoek in beslag genomen. De politie constateerde bij een bedrijf op het bedrijventerrein braaksporen. De drie verdachten zitten vast voor verder onderzoek.
 

Mededelingen in het nieuwe jaar (02.01.2012)

Allereerst de beste wensen voor 2012: Dat het u zakelijk en privé naar wens mag gaan!
Tevens maak ik van de gelegenheid gebruik enkele mededelingen aan te reiken:

  1. De nieuwjaarsreceptie van de gemeente (samen met De Schalm, de muziekschool e.a.) vindt plaats op donderdag 5 januari a.s. van 19.30 – 22.00 uur.Het officiële deel is van 20.00 – 20.45 uur (locatie: De Schalm).
  2. De Nieuwjaars party voor Ondernemers uit Veldhoven vindt plaats op dinsdag 31 januari a.s. vanaf 19.30 uur in De Schalm. We kijken uit naar uw komst en ……. naar een optreden van Big, Black & Beautiful.
    U ontvangt per post een uitnodigingskaart! 
  3. Eindhoven- en de Kempen in Bedrijf worden samengevoegd. Het thema voor de maart-editie is “Veldhoven”. In deze editie zal het VOC-bestuur deelnemen aan een ronde tafel discussie. Men zal u benaderen voor een advertorial of deelname aan de discussie.
    Natuurlijk is elke verzoek vrijblijvend.

Met vriendelijke groet,

Aloys Putmans
secretaris